Rok Szkolny 2023/2024
-
15-12-2023
LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- Mała i duża ojczyzna.
- W świecie wyobraźni.
- Dbamy o zdrowie.
- Przygotowania do zimy.
Cele ogólne:
- poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny,
- wzbogacanie zasobu słownictwa,
- rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem,
- rozwijanie wrażliwości,
- rozwijanie samodzielności,
- stwarzanie okazji do wysłuchiwania rymów,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- nabywanie wiedzy na temat cech charakterystycznych krajobrazu miasta i wsi,
- doskonalenie umiejętności współpracy.
- kształtowanie oreintacji w przestrzeni.
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do 5,
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- poznanie zwyczajów jeża i jego przygotowań do snu zimowego.
-
Cele operacyjne:
- uważnie słucha i wypowiada się na zadany temat,
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
- ustawia się w kole,
- śpiewa poznaną piosenkę,
- reaguje określonym ruchem na polecenie nauczyciela,
- odpowiada na pytania dotyczące utworu,
- poznaje nazwy niektórych instrumentów i sposobu grania na nich
- nauka różnych form ekspresji muzycznej,
- zna przybory toaletowe i wie do czego służą,
- wie jak dbać o higienę twarzy.
Treści programowe:
- korzystanie z toalety,
- zakładanie ubrań, butów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- spacerowanie w pobliżu przedszkola,
- słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę,
- rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby,
- pobudzanie zmysłów.
-
15-12-2023
PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
- Co robią zwierzęta jesienią.
- Smaczne warzywa.
- Jaki jestem.
- Moje zmysły.
- Pada deszcz.
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie umiejętności liczenia
- umuzykalnienie dzieci
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie sprawności fizycznej
- ilistracja piosenki
- utrwalanie wyglądu i nazw wybranych kolorów.
Cele operacyjne:
- uważnie słucha i wypowiada się na zadany temt
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza
- ustawia się w kole
- śpiewa poznaną piosenkę
- powtarza rymowankę
- reaguje określonym ruchem na polecenie nauczyciela
- rozpoznaje przedmioty za pomocą słuchu i dotyku
- rozróżnia dźwięki – ciche i głośne
- rozróżnia zapachy
- liczy w zakresie trzech
- wykonuje pracę plastyczną
Treści programowe:
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
- składanie ubrań przed leżakowaniem,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- odpowiadanie na pytania,
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).