Niedziela, 06 Października 2024  Imieniny: Artura, Brunona

Rok Szkolny 2023/2024

  • 15-12-2023 LISTOPAD

    Tematy kompleksowe:

    1. Mała i duża ojczyzna.
    2. W świecie wyobraźni.
    3. Dbamy o zdrowie.
    4. Przygotowania do zimy.

    Cele ogólne:

    • poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny,
    • wzbogacanie zasobu słownictwa,
    • rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem,
    • rozwijanie wrażliwości,
    • rozwijanie samodzielności,
    • stwarzanie okazji do wysłuchiwania rymów,
    • rozwijanie umiejętności przeliczania,
    • nabywanie wiedzy na temat cech charakterystycznych krajobrazu miasta i wsi,
    • doskonalenie umiejętności współpracy.
    • kształtowanie oreintacji w przestrzeni.
    • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do 5,
    • poszerzanie wiedzy na temat ptaków,
    • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
    • poznanie zwyczajów jeża i jego przygotowań do snu zimowego.
    •  

    Cele operacyjne:

    • uważnie słucha i wypowiada się na zadany temat,
    • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
    • ustawia się w kole,
    • śpiewa poznaną piosenkę,
    • reaguje określonym ruchem na polecenie nauczyciela,
    • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
    • poznaje nazwy niektórych instrumentów i sposobu grania na nich
    • nauka różnych form ekspresji muzycznej,
    • zna przybory toaletowe i wie do czego służą,
    • wie jak dbać o higienę twarzy.

     

    Treści programowe:

    • korzystanie z toalety,
    • zakładanie ubrań, butów,
    • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
    • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
    • nabywanie koordynacji ruchowej,
    • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
    • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
    • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
    • spacerowanie w pobliżu przedszkola,
    • słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
    • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
    • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
    • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
    • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
    • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
    • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
    • wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę,
    • rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby,
    • pobudzanie zmysłów.
  • 15-12-2023 PAŹDZIERNIK

    Tematy kompleksowe:

    1. Co robią zwierzęta jesienią.
    2. Smaczne warzywa.
    3. Jaki jestem.
    4. Moje zmysły.
    5. Pada deszcz.

    Cele ogólne:

    • rozwijanie mowy i myślenia
    • rozwijanie umiejętności liczenia
    • umuzykalnienie dzieci
    • rozwijanie sprawności manualnej
    •  rozwijanie sprawności fizycznej
    • ilistracja piosenki
    • utrwalanie wyglądu i nazw wybranych kolorów. 

    Cele operacyjne:

    •  uważnie słucha i wypowiada się na zadany temt
    • odpowiada na pytania dotyczące wiersza
    •  ustawia się w kole
    • śpiewa poznaną piosenkę
    •  powtarza rymowankę
    •  reaguje określonym ruchem na polecenie nauczyciela
    • rozpoznaje przedmioty za pomocą słuchu i dotyku
    • rozróżnia dźwięki – ciche i głośne
    • rozróżnia zapachy
    • liczy w zakresie trzech
    •  wykonuje pracę plastyczną

    Treści programowe:

    •       zakładanie ubrań, butów,
    •       korzystanie z własnych zmysłów,
    •       wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
    •       składanie ubrań przed leżakowaniem,
    •       stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
    •       uczestniczenie we wspólnych zabawach,
    •       liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
    •       liczenie palców, przedmiotów itp.,
    •       spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
    •       rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
    •       nabywanie koordynacji ruchowej,
    •       przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
    •       podejmowanie prób wspólnych zabaw,
    •       odpowiadanie na pytania,
    •       słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
    •       powtarzanie krótkich rymowanek,
    •       wypowiadanie się prostymi zdaniami,
    •       słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
    •       rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
    •       nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).